Kundservice

Håll dina kontaktuppgifter aktuella

Kom i håg att meddela oss om du flyttar, byter telefonnummer eller e-post.

Med formuläret uppdaterar du enkelt dina kontaktuppgifter. Med samma formulär kan du också komplettera uppgifterna om din båt.

Ändra dina uppgifter här >>

Har du frågor om din båtförsäkring eller vill du få råd om din båt? Du är alltid välkommen att kontakta oss på 08-630 02 45

Betalning av premie

E-faktura

Anmäl via din internetbank att du önskar få fakturan skickad elektroniskt till banken. Passa på att anmäla nästa gång du betalar en faktura till oss – då har du enkelt uppgifterna du behöver till hands.

Manuell betalning

Manuella fakturor betalas till vårt konto BGI 5082-6221.

Autogiro

1. Elektroniskt medgivande genom Din internetbank.
Ange ditt kundnummer när du anmäler via internetbanken och meddela oss hur många betalningstillfällen du önskar per år.

2. Manuellt medgivande
Om du inte använder internetbanken för att registrera dig som betalare över Autogiro kan du fylla i ditt medgivande och printa ut det. Skriv under och returnera det till oss (scanna eller posta).

Autogiro manuellt medgivande >>

Du kan även kontakta oss för att få en blankett hemskickad på posten.

När vi får ditt medgivande godkänt från Bankgirocentralen delar vi upp din årspremie i enlighet med de antal betalningstillfällen per år du önskat.

Vi sänder hem en specifikation över förfallodagar och belopp när upplägget är klart.

Du kan betala din försäkring per halvår, kvartal eller månad (betalning per månad kräver autogiro).

I regel är premiebetalningen jämt fördelad i förhållande till antalet betalningsterminer du valt. Observera dock att vissa av våra tillägg betalas i sin helhet vid första betalningstillfället. Premieförbrukningen över året varierar. Under sommarmånaderna då risken är som störst, är även förbrukningen av premie som störst. Det innebär att en försäkring med uppdelad betalning kan få en rest att betala om försäkringen sägs upp efter sommaren.